Sihanoukville

Linn ja sama nime kandev provints on saanud nime Kambodža kuninga Norodom Sihanouki järgi. Rahvusvaheline nimekuju Sihanoukville (ka Sihanouk Ville) tähendab ‘Sihanouki linn’.

Preăh Seihânŭ (ka Sihanoukville) on sadamalinn Kambodžas Tai lahe rannikul.

Kui sattusime Sihanoukvileesse, ei teadnud me sellest linnast eriti midagi. Teadsime vaid, et see on Kambodza kuurort ja meil oli suur tahtmine lihtsalt välja puhata peale Ankori templi ekskursioone.. Plaanisime seal ujuda ja puhata. Mõtlesime, et küll koha peal jõuame lugeda, mis see linn meile võib pakkuda.

Kui jõudsime Beach Club hotelli, siis kohe esimes asjana panime tähele, et kõrval keegi räägib eesti keeles. 10 munuti pärast, tuli meie juurde eestlane ja ütles “Tere”. Oli väga tore teada, et see hotell on tema ja ta abikaasa –  Kris’i ja Peetri oma. Nad tulid Kambodzasse 2007 aastal ja rajasid siia oma hotelli. Tol ajal oli see linn pigem küla ja nad nägid siin suurt potentsiaali. Nendel on veel üks hotell -Beach Road – selles linnas. Nad on seal omanikud koos veel ühe eesti paariga.  Selles  linnas saab näha päris palju eestlasi, võimalik see on just tanu nendele. Selles linnas tekkis oma kommuun- eestlastel on siin mitmed ärid-  hottelid, baarid ja restoranid.

Selles linnas on mitu randa.  Me olime väga passivsed ja rohkem me vedelesime basseini ääres. Käisime meie ligidal Serenpediti rannal ja kaugemal Otrese rannal ka.

Rand, mis oli meie ligidal, jättis meile väga huvitava mulje. Ranna äär on täis ajututisi putkasid, millest päevaks tõstetakse liiva peale välja lauad ja toolid. Jäi tunne, et rand on üks suur söökla. Õhtul  me nägime seal rohkem oma inimesi kui turiste. Ei saanud aru, kas nad on kohalikud või Kambodia turistid. Nad tantsisid liivaranna peal. Neid oli muidugi tore vaadata, sest nende tantsud erinevad meie eruoopa omadest. Lasevad seal taevasse ilutulestikku ja hiina laternaid …

thumb_IMG_2449_1024 2

Noored  laulsid rannal…thumb_IMG_6818_1024

Lapsed mängivad küll liiva lossidega, aga panevad sinna hulka küünlaid. Ilus on vaadata, aga seda sodi kohalikud oma järelt ära ei korista. Et üldse liivaranda puhtana hoida, siis selle jaoks on hotellipidajad seljad kokku pannud ja ise koristajad palganud, kes siis iga hommik liivaranna üle käivad.

thumb_IMG_6821_1024

Jargmisel päeval võtsime rendile motika ja sõitsime Otrase randa..

Enne tegi hotelli poiss Priidule kiire kursuse, kuidas motikaga sõita. Juhtus kuidagi nii, et meile anti kõige pisem motikas. Aga mahtusime ilusti kahekesi sellega sõitma.

thumb_IMG_6869_1024

Pisikesed mängivad piljardit – kuule lüükse jalaga auku ja kiidega saab lihtsalt vehkida. thumb_IMG_6888_1024

thumb_IMG_6886_1024

Meil juhtus väike õnnetus Otrese rannal.. Priit käis ujumas ja jõudis ainult korraks pea vette panna, kui midagi jubedalt nägu kõrvetas. Vist jellyfish – meduuz musitas teda silmale 😉 Veest välja robnis juba  sellise silmaga…

thumb_IMG_6879_1024

One thought on “Sihanoukville

1. Usun ma jee, et meduus musitas….rohkem nagu Galina tubli töö saavutus 😉 Rahulikku ja kaunist Jõuluaega teile!