Gunung Mulu Rahvuspargis

Gunung Mulu Rahvuspark on Sarawaki rajoonis, mis asub Miri linna ligidal. See park on UNESCO pärandi nimekirjas. Ta on kuulus oma koobaste ja teravatipuliste “Pinnacles” mägede ja  troopiliste vihmametsadega.

Mirist me lendisme Gunung Mulusse, sest seal on väike lennujaam (autoteed sinna ei viigi). Ainult paar kohta, kus saab ööbida.

thumb_IMG_4733_1024

Me võtsime endale mõnusa resordi, kus saime puhata pärast matkamist. Esimesel õhtul saime lihtsalt hotelli nautida – toredat toad, lobi ja bassein..

thumb_IMG_0787_1024 thumb_IMG_1378_1024

thumb_IMG_4745_1024 thumb_IMG_0969_1024

Meie neoon-rohelised sisalikud- geko’d, mis jooksevad ümber toa.

thumb_IMG_4741_1024

Kuna Haloweeni siin keegi ei pidutsenud, siis tähistasime seda, et oleme reisul olnud juba üks kuu.  Ah jaa, interneti siin peaaegu polnud. Suures saja toaga hotellis oli Wifi piiratud 10 inimesega. Kui kümme inimest juba kasutasid interneti, siis ta ei lastnudki sind sisse. Seega meil praktiliselt need päevad interneti polnud. Ja mis teha kui sajab paduvihma, eks leidad ikka tegevusi.

thumb_IMG_4763_1024

Meie restoranis saime proovida Bamboo chicken’i, mida vist teevad ainult Malaisisas. Kana on maitseainetega keedetud/praetud suure pambuse toru sees.

thumb_IMG_4845_1024

Järgmisel päeval võtsime endale mitu eksursiooni. Sõitsime paadiga ja nägime kuidas küla inimesed elavad. Need on päris ehtsad pärismaalaste hõimud, kes veel metsa elama on jäänud. Elavad suhteliselt lihtsat elu.

thumb_IMG_4779_1024

Nägime päris palju kohalike, kellel oli pesupäev. Ei saanudki aru kas nad  pesevad ennast ja pesu ainult nädalavahetusel või see protseduur käib iga päeval. Kõige toredam oli vaadata lapsi, sest nemad kull nautivalt pesid ennast ja rõõmsalt lehvitasid meile.

thumb_IMG_0797_1024 thumb_IMG_0824_1024

thumb_IMG_0808_1024

Vaatasime erinevaid koopaid. Tõesti nad olid väärt vaatamist. Mina olen küll päris palju neid koopaid maailmas näinud, aga siin nad on eriti suured ja uhked. Üks neist pidavat olema maailma kõige suurema sissepääsuga koobas, kuhu mahuks sisse ligi kümme suurt boingu lennukit üksteise sabas.

thumb_IMG_4780_1024 DSC_0643-550x450

thumb_IMG_0869_1024 thumb_IMG_0903_1024

Olime õnnelikud, et dzungli jões ujuda saime.  Mitmes kord juba dzunglis, aga siiani ei eidnud seda õiget kohta kus saaks/julgeks seda nautida. Eks vesi mõnes kohas oli taitsa madal ja natukene kulm, aga ikka on tore selle kliimaga olla natukene vees. See ei ole järv, vaid on jõe algus. Jõgi algab maa alt ja kohe on selline puhta ja selge veega ujumise koht. Sama jõge nägime ka koopas. Mägede sees koobastes on see jõgi mitusada kilomeetrit pikk.

Krokodille meie ujumiskohas ei pidanud olema, sest nad ujuvad rohkem kaugemal allavoolu.

thumb_IMG_0882_1024 thumb_IMG_0887_1024

Veel natukene koopaid. Sel päeval käisime koopaid vaatamas kohe neljal korral.

Mulu-WHA-Deer-Cave-550x450 thumb_IMG_4789_1024

Sellesse rahvusparki tullakse spetsiaalselt vaatama nahkhiiri. Malaisias on väga palju sorte nahkkiiri ja selles pargis on neid ligi 30 eri sorti. Giidiga käisime Deer Cave ja Long Cave ekskursioonil. Juba pargis jalutades näitas ta meile ühte nahkhiirt, kes magas puu lehe sees. Nahkiir oli üli pisike. Ei teinud pilti, sest kartsime ta üles ajada.  Koopas nägime kui neid miljoneid  rippus seal üleval. Kõva suhtlus käis, selline piiksumine ja plõksumine.  Eks neil juba kõhud olid tühjad ja arutasid kuhu  poole õhtul sööma minna.

Koopad olid hiigel suured, aga sees oli natukene väetise lõhn ja põrandal oli kaheksa meetri paksune nahkhiire kaka hunnik.  Leidsime mitmeid õnnetult surnuid nahkiiri, keda mingid sipelga moodi putukad sõid. Ehk siis protsess käib edasi(: ..

thumb_IMG_4809_1024

Kohe kui pimeneb on neil seal pargis  spetsiaalne plats, kus turistid saavad vaadata “show” kuidas miljonid nahkiired lendavad koopast välja. Nahkhiired tulevad tõesti koopast välja väga huvitavalt –  lennates spiraalis või nagu uss. Seda teevad nad selleks, et röövlinnud neid kardaksid. Tasub vaadata videot allpool. Neis koobastes pidavat olema 2 miljonit nahkhiirt ja ühe õhtuga nad pidid ära sööma ligi 30 tonni sääski. Selle üle kohalikud eriti rõõmsad, sest sääski on tõesti vähem kui dzunglis tavaliselt.

thumb_IMG_1439_1024

siin on video:

Ahjaa, taskulampi meil kaasas ei olnud ja pimedas tuli 3 kilomeetrit läbi dzungli tagasi kõndida. Pimedaks läks päris kiiresti. Mida pimedamaks läks, seda rohkem oli igasugu hääli metsas kuulda. See oli vist elu kiirem kiirkõnd. Kui ikka üldse midagi ei näinud, siis vaatasime iphone taskulambiga teed.

Oli ilus koht, kus oli tore puhata. Edasi lend Kota Kinabalusse..

thumb_IMG_4853_1024 thumb_IMG_1448_1024

2 thoughts on “Gunung Mulu Rahvuspargis

1. Kindlasti lähete Kota Kinabalus saartele. Kõige lahedam on Pulau Sapi. Vaadake, et varaanid Teid ära ei söö, neid on seal saarel palju ja väga suuri. Paadid lähevad Jesselton Point`i sadamast. Wisma Merdeka lähedal kaldapromenaadi vahetus läheduses on õhtul kohalike “vabaõhurestoran”. Soovitan võtta grillitud tiigerkrevette (tiger prawns) kookospiimas ja ogaraid (stingray). Superhead…Kohalikud reisibürood on Wisma Sabah`s (Gaya Centre hotelli kõrval promenaadi idapoolses otsas)

2. Margus, Oleme tõesti KK-s, saared olid väga lahedad! Siin vist oleneb tuultest ja turistide arvust, millise kogemuse inimesed saavad. Meie ajal olid rannad tühjad ja puhtad. Mõned on sattunud saartele, kui rand on paksult turiste täis prügi vees ja liivarannal. Selles osas off-season reisida on alati väga hea. Meil ilm on siin mussooniga selline, et täpselt kolmeni on ilus ilm ja siis hakkab sadama. Muidugi mitte päris sellist vihma nagu dzunglis tuli.
    Sööme tõesti tavaliselt kohalikele mõeldud kohtades. Seal on ime-odav ja kvaliteet väga hea.